diumenge, 4 de març del 2018

The secret life of plants - Stevie Wonder


No en tinc ni idea d’on els treia el meu Pare aquelles cintes de cassette. Al bar de sota de casa on hi anava a fer la cervesa, imagino que hi havien intercanvis de coses de procedència dubtosa.

El fet es que gràcies a això recordo entre d’altres un Sherezade de Rimsky-Korsakov,  un de la Shirley Bassey i, per damunt de tot, un d’aquell jovenet negre i invident que tocava l’harmònica i al qui, des de llavors, tinc devoció.

Podia haver escollit per la proposta d’avui qualsevol altra cançó d’aquella cinta o bé dels posteriors discs que vaig escoltar d’ell, però si hi ha un que m’acompanya des de que tenia setze anys i que de tant en tant sorgeix i es torna tant actual com llavors és La vida secreta de les plantes un disc d’encàrrec per la banda sonora original d’un documental (es pot trobar a la xarxa) i on, per mi, Stevie Wonder explota com autor i intèrpret de gairebé tot els instruments que s’escolten donant un to d’espiritualitat del tot necessària. 

Una delícia.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada